Vores tilgang til aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere baserer sig i høj grad på relationsarbejde. Målgruppen er ofte kendetegnet ved at have komplekse problemstillinger ud over ledighed, hvor der kræves en tværfaglig indsats, hvilket betyder, at borgerne ofte skal forholde sig til mange forskellige fagprofessionelle. For at minimere antallet af fagprofessionelle omkring borgeren ift be-skæftigelsesindsatsen, har vi samlet funktionerne; myndighedssagsbe-handler, virksomhedskonsulent og mentor under en funktion, som vi kalder jobformidler.
Jobformidlereren, som får ansvaret for den virksomhedsrettede indsats, skal arbejde med jobmål og CV, som et helt naturligt redskab i det daglige arbejde med borgeren. Jobmål og CV er punkter, der skal drøftes ved hver borgersamtale, og som bliver en integreret del af samtalens indhold. Herved bliver CV´et hele tiden opdateret og kvalitetssikret, og bliver borgerens redskab til øget indsigt i egne kompetencer og potentialer samt bidrager til udviklingen af borgers tro på egne handlemuligheder.