Vi har igennem projektet set, at borgerne har fået større tillid til jobkonsulenterne som følge af en hyppig og styrket kontakt. Dette er medvirkende til, at dialogen med borgeren bliver mere åben, at de opnår større personlige resultater samt udviser et større ansvar for egen jobsøgning.
Tilgangen i projektet har desuden medført et øget samarbejde mellem jobkonsulenter og virksomhedskonsulenter, hvor der nu er mere gensidig sparring. Det øgede samarbejde har bl.a. medført, at der bliver formidlet flere virksomhedsåbninger til borgerne.
Mange borgere udtrykker, at de har fået en øget selvtillid, fordi de har lært at bruge de digitale jobsøgningsværktøjer, hvilket har bevirket, at de generelt er blevet mere opsøgende i at søge ordinære jobs, småjobs og virksomhedspraktik.
Borgerne har samtidig værdsat det tætte samarbejde med en fast virksomhedskonsulent, som har rådgivet om jobsøgningen.
Der var et fald på 17 pct. af jobparate kontanthjælpsmodtagere i 2019, som var projektets første år.